Koduleht

16. sept 2011

Õpikeskkond ja õpihaldussüsteem


1. Defineerida mõiste õpikeskkond.
2. Valida ja analüüsida üks õpihaldussüsteem.

  • 1. Minu jaoks õpikeskkond on inimese (õpilase) ümbritsev keskkonnd ja õppevahendid mis toetavad õpilase igakülgsest arenemist, mõtlemist,  mis võimaldab teha valikuid ja vastuda tehtud töö eest, mis arvestab õpilase vanust,  võimalusi, oskusi ja  vajadusi.
Mõtlen, et hea õpikeskkond nii kui ta on:
Interaktiivne, multimeediine, universaalne, turvaline, kättesaadav,  kui ei sõltu asukohast, vahenditest ja ajast, õpilase poolt juhitav, võimaldab koostööd teha, omab tagasisidet, võimaldab analüüsida enda töö ja võrrelda teistega.
 
 
  •  2. Ma olen kasutanud BlackBoard-i üliõpilasena ja ka osaliselt õpetajana. Osaliselt,  sest kursus oli juba loodud aga mul ainult oli ligipääs. Võin öelda, et esimesel kasutamisel mõlemal juhul mul oli kõik segane, ebaloogiline ja mind õppima ei motiveeri, kuid püüan panna minu jaoks plussid ja miinused.
Plussid:
  • Õppematerjalid võivad sisaldada  teksti, pilte ja video.
  • Õpilased ja õpetajad võivad näha “who’s online”
  • Õpilastel on võimalus  jälgida oma õpingutega seonduvat infot  (Calender, My Grades)
  • Õpilased võivad kasutada foorum. Foorumis (discussions) on õpilastel võimalik arutleda õpetaja poolt ette antud või ise algatatud teemadel ja postitada foorumisse sõnumeid
 
Miinused:

  • BlackBoard on tasuline ja suletud õpikeskkond, mis ei ole terviklik süsteem ta jaguneb kursusteks. Kursus kättesaadav vaid kursuse osalejatele.
  • Kursusele registreerimine väga pikk ja aeglane. Kursus ei ole avatud kõigile soovijale
  • Keskkond on ainult inglisekeelne, mis raskendab keskkonna kasutama õppimist.
  • Raske kasutada  õppija seisukohalt. Võimalusi palju kuid neid raske leida. Õpilane peab ise leidma kus mis asub.
  • Õpetaja seisukohalt on kursuse loomine ja muutmine on suhteliselt keeruline.
  • Linkide ja materjalide lisamise võimalus ainult õpetajal.
  • Kontrolltööde tulemuste teada saamise aeglus, sest kontrolltööde parandamiseks kuuluvat aega. BlackBoard võiks siduda emailiga, kui tuleb uus hinne siis tuleb teade emailina.
  • Väike inimlik kontakt õpilase ja õpetaja vahel.
  • Kui internet ühendus puudub siis materjal kättesaadamatu.

3 kommentaari:

  1. Ma pole päris nõus sellega, et Blackboard ei ole terviklik süsteem. Selliste õpihaldussüsteemide eesmärgiks on just pakkuda üks terviklik keskkond, kus kõik e-kursuseks vajalikud vahendid olemas on. Selle vastandiks on avatud ja hajutatud keskkonnad, kus igaks tegevuseks on eraldi keskkond (nagu meie kursusel).

    VastaKustuta
  2. Kui ma rääkisin oma postitusel, et Blackboard ei ole terviklik süsteem, ma mõtlesin just sellest,et Blackboard süsteem jaguneb kursusteks.
    Pärast teie kommentaari ma sain aru, et teil on õigus.

    VastaKustuta
  3. Kuivõrd on võimalik, et üks ja ainus õpikeskkond on universaalne? Mulle isiklikult tundub, et niipalju kui on õpieesmärke ja -väljundeid, on ka õpikeskkondasid. Ka virtuaalsetes õpikeskkondades universaalsust taotleda on suhteliselt keeruline.

    VastaKustuta