Koduleht

7. okt 2011

Personaalsed õpikeskkonnad

mõelda mis on minu jaoks personaalne õpikeskkond. Kuidas ma tajun oma personaalset õpikeskkonda. Millistest osadest see koosneb, milliseid vahendeid (inimesed, raamatud, spetsiaalsed programmid jne.) see sisaldab? Põhjendada, miks on minu keskkond just selline? 

Kirjanduse lugedes ma nägin, et personaalse õpikeskkonna mõiste tavaliselt on seotud web2.0 ja e-õppe 2.0 põhimõtetega (näiteks siin). Kuid ma mõtlen, et niimodi nentida ei tohi, sest, meil juba oli web 1.0, nüüd 2.0 aga edasi võib olla 3.0 jne. Tehnoloogiad muutuvad aga personaalne õpikeskkond peab olema universaalne, kus kõigi vajalike vahendite abil võib püstitatud eesmärki saavutada.
Inimene õpib koguaeg ja mina ka. Õppimiseks ma kasutan mitte ainult arvitit ja internet, selleks ma kasutan kogu ümbritsev mind maailm.  Selline mõtte ma võin kujundada niimodi.

 

Ma kasutan ühte või teist võimalust sõltuvalt eesmärkidest. Kui me räägime personaalsest õpikeskonnast, siis minu personaalne õpikeskonnd peab sisaldada  mõned vahendid, millesed võimaldavad:

 

 
Ma kujundasin tegevused kappi kujul kus on igal riiulil on paigatud kõik võimalikud vahendid, mille abil ma saan tegutseda. Ma ei nimeta konkreetseid vahendeid, sest progress liigub edasi ja igal päeval on maailmas ilmub uus vahend, ning uue vahendi ilmumisega minu riiulid täiendatakse. Selleks, et orienteeruda uute vajalike vahendite valdkonnas, peab olema „õpetaja“ – jutumärkides, sest õpetaja rollis võib olla kas õppejõud või lihtsalt kogemusega inimene, kes annab nõu. Siin ma valin ise mida ma õpin, kellega abil ja kui kaua. 








Minu õpikeskkonna eesmärk mitte ainult tarvitada uued teadmised, vaid isesisvalt luua ja rakendada neid oma tempoga ja selle töö tulemusena on portfoolio koostamine samas kohas.
Arvestades, et praegu õppeasutused kasutavad erinevad keskkonnad õpetamiseks, siis minu personaalses õpikeskkonnas peab olema võimalus saada need info ja ülesanded ja esitada tehtud tööd.
  



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar