Koduleht

16. okt 2011

Õpivõrgustikud


Minu kuuendaks koduseks tööks oli mõtiskleda õpivõrgustiku kohta.
Õpivõrgustik minu meeles see on TWO WAY seos inimeste vahel, mille abil toimub informatsiooni saamine ja andmine. 
Õpivõrgustik kogu aeg ümbritseb meid. Ta nagu ökosüsteem, mis areneb ja koosneb tegevustest ja inimeste huvidest. Meil sattub uue rolli mängida, uue tegevuse meetodid omandada ning uue harjumuse võtta. Need muutused toimuvad siis kui tahame kasutada uusi moodsaid tehnilisi vahendeid. Õpivõrgustiku seoses võib rääkida konnektiviismi kohta. Konnektivism keskendub
ühenduste või linkide loomisele õpiallikate ja õpilaste vahel.  Õppimisel me kasutame lihtsaid vahendeid, milliseid aitavad saavutada püstitatud eesmärgi. Me õppime, mõtleme, tegutseme 2.0 vahendite kasutades, et arutleda, kritiseerida, jälgida kuidas tegutsevad teised. Kui midagi leidis kasulikku enda jaoks, siis suure tõenäosusega võib olla kasulik teistele. Me võime konstrueerida oma personaalne õpikeskkond kasutades seda (sõnad, mõtted, vahendid), mis juba loodud mõne teiste inimestega.
Minu õpivurgustik mis seotud kursusega “Õpikeskkonnad ja õpivõrgustikud”

Minu isiklik kogemus õpivõrgustikuga on raske kujundada. Ma olen kinnine inimene, mulle meeldib luua midagi iseseisvalt, ma väga raske teen rühmatööd. Mul on tehniline taip ja ei armasta palju rääkida, ning seepärast minu õpivõrgustik sisaldab vähe inimesi. See on võib olla negatiivne külg, kuid mõtlen, et kui inimene on introvert nagu mina siis tal on teistsugune õpivõrgustik kui ekstrovertil.


 

3 kommentaari:

  1. Kas on oluline, et õpivõrgustikus olemiseks peab kindlasti olema two way seos? Kas ma ei või olla nö passiivne sõlm võrgustikus, kes ainult võtab andmata midagi teadlikult eesmärgipäraselt tagasi? Ja seda eriti juhul, kui oled ise veidi kinnisem ja eelistad kõrvaltvaataja rolli. Ma arvan, et võrgustikus osalemiseks ei pea kindlasti olema aktiivne “sõlm” vaid piisab ka passiivsest osalemisest. Kuivõrd on selle kursuse õpivõrgustik osutunud sulle kasulikuks?

    VastaKustuta
  2. Terje, jah, ma mõtlen, et kui see on õpivõrgustik, siis väga oluline, et seal peab olema two way seos. Teine asi millisel viisil seda teostatakse. Näiteks, te panete oma blogis teade, aga mina ainult vaatan, loen ja mõtlen, siis kui mina teen teie info midagi, siis juba, minu meeles, tekkib two way seos. Teine asi, et teil on aktiivne sõlm, aga mul on passiivne. Võrgustikus nagu elus peab olema kedagi kes omab aktiivne roll, siis tekkib impulss. Mõtlen, et iga õpetaja peab suutma luua niisuguse olukorda, mis provotseerib milline emotsioon, impulss mis tekitab tahet vastust anda. Meie kursuse õpivõrgustik annab just selline impulss, mis tekitab mind areneda, otsida, mõelda ja isegi kirjutada.

    VastaKustuta
  3. Päris kena ja huvitav pilt/skeem. Aitab mõtteid korrastada ja ajus paremini meelde jätta.

    VastaKustuta